IEDEREEN VERDIENT EEN 2E KANS!

Meer kansen voor kinderen in armoede

Stichting 2e Kans is gevestigd in Amsterdam West stadeel Bos en Lommer die ook bekend staat als de Kolenkitbuurt. De Kolenkitbuurt behoort tot één van de armste wijken van Amsterdam deze buurt staat ook bekend als een probleemwijk. We hebben hier te maken met een hoge werkloosheid en veel armoede. De jeugdcriminaliteit is erg hoog we hebben met buurtbewoners en ouders te maken die het erg moeilijk hebben.

In Nederland groeit 1 op de 9 kinderen op in armoede. In Amsterdam ligt dit percentage een stuk hoger: 1 op 4. In sommige buurten groeit bijna 45% van de jongeren op in een minimahuishouden. Het merendeel van deze kinderen wordt dagelijks geconfronteerd met geldgebrek. Iedere avond een warme maaltijd, lid zijn van een sportclub of het vieren van een verjaardag, het is voor hen verre van vanzelfsprekend.

Samen met Kansfonds hebben wij een project ontwikkelt deze heet “Meer kansen voor kinderen in armoede”. Wij willen moeders of gezinnen helpen met kinderen tot 12 jaar om een beter toekomst op te bouwen en samen te kijken hoe deze gezinnen uit de armoede grens kunnen komen.

Dit willen wij doen doormiddel van door professionele hulp maar ook door cursussen zoals:

• Opvoeding van 0 tot 12 jaar

• Grip op geld: administratie

• Financiële opvoeding

• Toekomstplan

• GGD

• Huiselijk geweld

• Vrije tijd en ontspanning

Dit doen wij elke woensdag ochtend van 9.00 tot 12.00 uur. Mocht u interesse hebben of kent u gezinnen met kinderen die extra hulp kunnen gebruiken meld ze dan aan.

Stichting 2e Kans.nl
Surinder Ramnarain

Karel Doormanstraat 125
1055 VE Amsterdam